2019年07月02日

No.2619非営利組織の経営U#5非営利組織の戦略p114L8【非営利組織が応えようとするニーズのほとんどは、いつになっても消えることのないものである】P.F.ドラッカー連続投稿世界一 2,619日目 感謝‼

"ドラッカーは、「産業構造ほど急速に変化するものはない。しかし、企業の人間にとっては、その時々の産業構造ほど、自然法則のように不変に見えるものはない」としている。

カメラはデジタルカメラに替わり、そのデジタルカメラはスマートフォンが代替している。

自動車は、ガソリン車にハイブリット車が加わり、将来的には電気自動車が主流なるかも知れない。そのとき、自動車は家電として売られるかもしれない。

このように、不変にみえていたものが、急速に変化する。ニーズはいつになっても消えることはないが、ニーズの現れ方は変化する。

ドラッカーはニーズに基づくイノベーションが成功するには5つの前提と3つの条件があるとしている。

5つの前提
@完結したプロセスについてのものであること
A欠落した部分や欠陥が一か所だけであること
B目的が明確であること
C目的達成に必要なものが明確であること
D「もっとよい方法があるはず」との認識が浸透していること(つまり受け入れ態勢が整っていること)

3つの条件
@第一に、何がニーズであるかが明確に理解されていること
A第二に、イノベーションに必要な知識が手に入ること
B第三に、問題の解決策がそれを使い者の仕事や方法や価値観に一致していること

以上

""Drucker says,"" There is nothing that changes as rapidly as the industrial structure. However, for business people, nothing is as invariable as the law of the industry, like the law of the time.

The camera is replaced by a digital camera, which is replaced by a smartphone.

For automobiles, hybrid vehicles will be added to gasoline vehicles, and electric vehicles may become mainstream in the future. The car may then be sold as a home appliance.

In this way, what has appeared to be constant changes rapidly. The needs do not disappear at any time, but the way they appear changes.

Drucker claims that innovation based on needs has five assumptions and three conditions for success.

Five premises
Being about a complete process
(2) There is only one missing part or defect
3 The purpose is clear
4 Necessary things for achieving purpose are clear
5 Perception that ""there should be a better way"" is pervasive (that is, being ready for acceptance)

Three conditions
1 First of all, it is clearly understood what is the need
Second, you have the knowledge you need for innovation
3 Third, the solution of the problem is consistent with the person's work, method and values

that's all"""
経営学ランキング
posted by 剛 at 07:11| Comment(0) | ドラッカー | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする