2019年07月05日

No.2622非営利組織の経営V#1非営利組織にとっての成果p119F6【非営利組織は顧客のニーズに応えてるというだけでは不十分である】P.F.ドラッカー連続投稿世界一 2,622日目 感謝‼

"ドラッカーは「顧客の欲求を生み出さなければならない」と言う。

ソニーがアメリカに進出を決定したとき「顧客の満たされていない欲求は何か」を検討した、と言う。

そして、携帯用のトランジスターラジオをアメリカの大衆市場に持ち込んだ(トランジスター自体は開発していない)。

その結果、ソニーは一つの大きな成長市場を発見し世界市場のリーダーとなった。

顧客が買っているのは、製品やサービスそのものではない。製品やサービスを買うことによって「期待する効果」を買っている。

したがって、効果によって「期待される」ような欲求を生み出さなければならない。

""Drucker says,"" We have to create the desires of our customers. ""

When Sony decided to make inroads into the United States, he said, ""What is the unmet desire of the customer?""

And they brought portable transistor radios to the American mass market (the transistors themselves were not developed).

As a result, Sony discovered one big growth market and became a leader in the global market.

Customers are not buying products or services themselves. We are buying ""expected effects"" by buying products and services.

Therefore, the effect must produce a ""desired"" desire. """
経営学ランキング
posted by 剛 at 06:00| Comment(0) | ドラッカー | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする