
ドラッカーは、「人口の変化は、労働力、市場、社会的圧力、経済的機会にとって最も基本となる動きである」と述べている。なぜなら、基本的に後戻りのない変化だからである。ここが「すでに起こった未来」を体系的に見つけるために調べるべき領域の一つである。
問題は、「人口構造の変化について事業、市場、製品、雇用と労働力にどのような影響を及ぼすかを考えている企業はほとんどない」、と言う点である。そこで、ドラッカーは(1960年代当時の)アメリカにおいて成長市場を2つ例にあげた(一つは余暇市場であり、もう一つは事務用品市場である)。
余暇市場については、ボウリング、キャンプ、芝生の手入れ、ペーパーバックの本、生涯教育が競争関係にある、としている。なぜなら、彼らが必要としているものは「時間」だからである。資格を取得するための生涯学習に時間を使っている者にとっては、ボウリング、キャンプ、芝生の手入れに時間を使う余裕はない。厳しい競争市場であると同時に成長市場でもある。
このように、人口構造の変化は後戻りのない変化である。厳しい変化であると同時にチャンスとも言える。
Drucker, "changes in the population, the labor force, market, social pressure, the most basic is the motion for the economic opportunity," said the. This is because it is change without basically turning back. Here is one of the area to be examined in order to find the "already happened future" in a systematic manner.
Problem is that to say that "there is little companies that are thinking business, market, product, what kind of impact on employment and the labor force for change in the population structure". So, Drucker was listed in two examples the growth market in (of the 1960s) the United States (which is the one leisure market, and the other one is the office supplies market).
For the leisure market, has been bowling, camping, lawn care, paperback book, lifelong education is in a competitive relationship, and. This is because, what they are in need is therefore "time". Life in order to qualify for the person who is using the time to learning, bowling, camping, can not afford to spend the time to care of the lawn. If it is severe competitive market it is also a growing market at the same time.
In this way, changes in the population structure is the change with no turning back. If it is severe change can be called at the same time opportunities.
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