2016年09月29日

No.1613創造する経営者#11未来を今日築くp236F6【すでに起こった未来は、体系的に見つけることができる。調べるべき領域は主に五つある。(中略) (2)知識 すでに起こった未来を探すべき第二の領域は、知識の領域である】P.F.ドラッカー連続投稿世界一 1,613日目 感謝‼

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ドラッカーは、「現在の企業に直接の関係のあるなしにかかわらず、あらゆる知識の領域において、すでに起こった未来を探さなければならない」と言う。ここでドラッカーが例にあげたのは、「行動科学」と言う知識の進歩である。

一見、今日の企業活動と「行動科学」と言う知識は、無関係のように見える。しかし、ここで得られた知識は教育の形態だけでなく教育と学習の機材、学校の設計と設備、企業における研究活動の組織とマネジメントなどに大きな影響を及ぼす、とドラッカーは述べている。

したがって、なんら無関係に見える知識領域についても、その進歩によって変化が起こっていることを発見したならば、「機会は存在するか?」を問わなければならない。

Drucker says that "with or without direct relation to the current company, in the region of all knowledge, must look for already happened future". Here's Drucker was an example is the advancement of knowledge, which is referred to as "behavioral science".

At first glance, the knowledge to say that corporate activities of today and "behavioral science" is, appears to be irrelevant. However, here obtained knowledge of teaching and learning not only the form of educational equipment, design and equipment of the school, a large impact on such as organization and management of research activities in the companies, and Drucker said.

Therefore, for the knowledge area that looks any independent, if was discovered that what is happening is a change by its progress, it must be whether the "Do opportunities exist?".

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posted by 剛 at 06:04| Comment(0) | ドラッカー | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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